Theme: Pretty little things

Isn't he a sweety? I played with my dog outdoors before going to work and almost stepped on this little guy. With six cats roaming the grounds, I swept him up and warmed his tiny body in my hand. It's been petty chilly for March in Northern Italy, and I think he woke up too early. There aren't many insects flying around yet.

So there he is, in my office drawer. At nightfall, when I got home, I put him in a bat nesting box I had built a few years ago. I checked on him the following day. He was gone. Good omen. I hope he survived.

Non è carino? Ho giocato con il mio cane all'aperto prima di andare al lavoro e ho quasi calpestato questo piccoletto. Con sei gatti che vagavano per il parco, l'ho raccolto e riscaldato il suo minuscolo corpo nella mia mano. È stato un po' freddo per marzo nel Nord Italia e penso che si sia svegliato troppo presto. Non ci sono ancora molti insetti che volano in giro.

Quindi eccolo lì, nel cassetto del mio ufficio. Al calar della notte, quando tornai a casa, lo mise in un nido per pipistrelli che avevo costruito qualche anno fa. L'ho controllato il giorno seguente. Era andato. Buon auspicio. Spero sia sopravvissuto.